Gott om stick

Jag fick följa med Micke å EB ut på Hultis igår, himla trevligt med klättring och fika. Jag och Micke började med att göra 48:an (6c) och efter fikat gick vi på Objuden gäst (6c+) och Spindeln (7a+).

Har hört att Spindeln inte fått så många repetitioner så den vore ju skoj att göra. Som den är bultad så är den ganska läskig att leda skulle jag tro med rungande markfall om man faller innan andra bulten, undrar hur det är tänkt... Nån liten kil kanske?
Menmen, vi satte upp ett topprep och testade, Micke krimpade på och gjorde nog allt det svåra i ett svep på andra försöket. Själv lyckades jag inte riktigt men den kändes inte omöjlig, det är väl det där med psyket om man ska leda förstås... men det blir en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0