Inget är gratis i Rosendal...

Igår trotsade jag, Tobbe, Hasse och Hanna L vädret och drog till Rosendal för att få bumla sig lite. Först var det en aning fuktigt i luften, och på stenen, men det torkade upp och till slut fick vi finfint väder.
Som uppvärmning började vi nöta på ett coolt tak (V5) under uppvärmningsblocket, Hasse var skapligt nära och Tobbe sände det med hjälp av ett knälås.

Sen gick vi runt hörnet, Hanna nötte på en V2 och vi andra på en V6a precis brevid, men inget av problemen lät sig bestigas denna dag. Tobbe var ultranära och jag var också ganska nära så med lite bättre friktion borde det gå.

image63
Tobbe på V6an

Lunch och sen gick vi till Lägereldsblocket, John Gill (V4) lockade... Jag gjorde ett gäng press och var till slut typ 1 mm från att sätta den när jag inte orkade hålla kvar den sista krimpen över kanten och föll av. Ståstarten fixade jag i alla fall och mellan pressen gjorde vi en cool linje till vänster också. Hanna däremot sände Ledknäckaren (V2) efter några press, bra jobbat!

image62
Hanna på slutet av ledknäckaren

image67
Hasse på John Gill

Sist gick vi till en liten svavägg och kartade på några problem, det var fyra problem men ett visade sig vara omöjligt för mig... en V3a vid namn Fat face, grrrr

image64
image65
image66
Utsträckt på Comedian (V0)

Det vi lärde oss idag var att man inte får någonting gratis i Rosendal, dom hårda problemen är hårda hela tiden

Kommentarer
Postat av: Dan

"Det vi lärde oss idag var att man inte får någonting gratis i Rosendal, dom hårda problemen är hårda hela tiden"
HAHA!!!
Det betyder att ni inte blir starkare!!!

2007-08-12 @ 21:45:14
Postat av: anders

jaja... men det jag menar är att allt är hårt på problemen ;)
Kommer ni ner till Kjuge sista helgen i september?

2007-08-12 @ 22:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0